Podobne ako v prípade obstarávania územného plánu, aj tu ide o dlhý a komplikovaný proces s viacerými etapami. Vstupujú doň okrem samotného obstarávateľa a spracovateľa aj iné orgány verejnej a štátnej správy, verejnosť, správcovia sietí či iné dotknuté právnické a fyzické osoby. Vzhľadom na to, že všetky aktuálne platné územnoplánovacie dokumentácie na území obce boli obstarané podľa zákona č. 50/1976 o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon), podľa tohto zákona sa obstarávajú aj jej zmeny a doplnky.
Pri záujme zapojiť sa do tohto procesu je taktiež dôležité rozlišovať, v akej fáze sa obstarávanie zmien a doplnkov územnoplánovacej dokumentácie práve nachádza a kedy je pre verejnosť otvorená možnosť do procesu aktívne vstúpiť. Stavebný zákon jasne vymedzuje, ako a kedy sa zmeny a doplnky pripomienkujú a pre plynulosť prác už nie je možné po uzavretí každej z etáp sa k pripomienkovaniu vrátiť.
Aké kroky je potrebné podniknúť pred spustením procesu obstarávania Zmien a doplnkov územného plánu?
Zber požiadaviek na zmeny a doplnky
Požiadavky na zmenu alebo doplnenie územného plánu obec vyhodnocuje až po uplynutí dlhšieho obdobia - spravidla min. 1 rok - aby všetky požiadavky bolo možné vyhodnotiť vo vzájomných súvislostiach.
Schválenie balíka zmien a doplnkov
Zmeny a doplnky, ktoré budú vyhodnotené ako vhodné sa zaradia do balíka zmien a doplnkov. Vedenie obce alebo obecné zastupiteľstvo následne rozhodne o začatí procesu ich zapracovania do príslušného územného plánu..
Obstaranie a spracovanie konceptu
V prípade, že sa balík schváli, začne sa verejné obstarávanie na spracovateľa a obstarávateľa územnoplánovacej dokumentácie.
Obstarávateľ
zastrešuje administratívne procesy vyplývajúce zo stavebného zákona, tvorbu zadania ako aj proces pripomienkovania zmien a doplnkov územného plánu. Zadanie následne schvaľuje mestské zastupiteľstvo.
Spracovateľ
na základe zadania a príp. prieskumov a rozborov vypracuje koncept na základe zadania.